Educatorul – cel mai bun mediator

Educatorul – cel mai bun mediator

In scoala, la gradinita sau acasa suntem spectatorii sau actorii unor conflicte, certuri, divergente in care pot fi implicati copii si adulti. Intre “taberele” cu care uneori am empatizat in acest spectacol al vietii au fost probabil cu cei mai “intelepti”, cei mai “mici”, chiar si cei  mai ”obraznici si isteti” si sigur am fost macar odata in categoria celor cu mai multa “experienta”. In cele mai multe cazuri, rezolvarea divergentelor vine in timp si la timpul potrivit.

Acest program vine la timpul potrivit pentru a actiona si  solutiona conflictele, asumandu-ne un rol clar si activ, de mediator intre copii sau intre “cei mari si cei mici”. Este rolul in care noi putem face diferenta atat in scoala si gradinita sau acasa, pentru ca a fi mediator inseamna a fi la un loc: consilier, psiholog, pedagog, parinte, cel mai bun prieten, cel mai bun exemplu de om care iti traieste valorile in care crede.

Rezultatele asteptate

In urma parcurgerii acestui program de dezvoltare proprie, veti actiona si utiliza constient rolul de mediator pentru rezolvarea conflictelor dintre copii sau copii si parinti. Veti fi un foarte bun comunicator si negociator si veti putea restabili o relaţie echilibrata atat intre copii, cat si intre copii si parinti prin:

Gestionarea comunicarii cu parintii in situatii dificile (copii cu deficiente, cu nevoi speciale sau care din punct de vedere emotional cauta ajutor, intelegere).

Gestionarea conflictelor intre parinti si copii ori intre copiii din gradinita/scoala.

Dezvoltarea increderii in sine si a competentelor de negociere si comunicare in relatia scoala/ gradinita-parinti-copii.

Obiectivele atelierului

Ce competente are un mediator? Capacitatile mediatorului sunt cele care fac diferenta si, de aceea, acest program ne ajuta sa ne dezvoltam pentru a fi un mediator eficace atat in viata profesionala, cat si in cea personala.

Pe parcursul activitatilor pe care le veti parcurge, dumneavoastra veti:

  • exersa metode specifice prin care sa identificati un conflict intre parinti si copii, intre copii de aceeasi varsta sau de varste diferite
  • dezvolta capacitatea proprie de ascultare activa prin recunoaşterea nevoilor părţilor aflate în conflict
  • exersa si imbunatati competentele de comunicare empatica si asertiva
  • dezvolta competente de analiza obiectiva, neutra şi imparţiala
  • exersa tehnici de negociere pentru solutionarea constructiva a conflictelor

Structura atelierului

Pe parcursul celor 8 sedinte vom parcurge subiecte legate de rolul mediatorului si asumarea acestuia; definirea rolurilor de educator/parinte/copil; tehnicile de identificare a unui conflict in mediul educator-parinte-copil; abilitatea de ascultare activa, comunicarea asertiva si empatica in rolul de mediator; analiza, tehnicile de prevenire si negociere constructiva intr-un conflict.

In fiecare sedinta, participantii nu numai ca vor aborda suportul teoretic al temei, dar mai ales vor parcurge experiente practice de exersare a rolului si competentelor de mediator.